Na današnji dan
2006
Killswitch Engage pri Roadrunner Records izdajo četrto ploščo As Daylight Dies
PARTNERJI
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

REPORTAŽE

4. 11. 2019

Official Winter Days of Metal Warm Up

Klub eMCe plac, Velenje / 2. 11. 2019

Dan vseh svetih oziroma dan spomina na mrtve je zelo priljubljen datum za metalske koncerte. Človek ne rabi biti velik mislec, da hitro ugotovi, zakaj je ta dan sam po sebi pravi magnet za glasno in bogoskrunsko čaščenje črne, mrtve ali katere koli druge kovine, pri čemer dela prosti dan pred njim in v ugodnem primeru, kakršen se je zgodil minuli konec tedna, tudi za njim, dodatno prispeva k številnim odrskim predstavam. Tako ste lahko na našem portalu v rubriki Napovednik našli za minuli četrtek, petek in soboto kar 16 koncertnih dogodkov, ki ste jih lahko obiskali doma ali v tujini. Izmed vseh 16 sem si osebno izbral koncert, ki naj bi nas ogrel za največji slovenski zimski metal festival. Ali natančneje povedano, za edini slovenski zimski metal festival, ki sliši na ime Winter Days of Metal, medtem ko se ogrevanje v Velenju preprosto imenuje Winter Days of Metal Official Warm Up. Letošnji seznam nastopajočih in časovnica:

Vrata – 21.00
Licence to Hate – 22.00
Srd – 22.50
Malignant Tumöur – 00.00

Zaradi manjšega števila nastopajočih se je začel koncert nekoliko pozneje kot po navadi, vendar se tako rekoč ni zamujalo in so Licence to Hate iz Postojne pet čez deseto že stali na odru. Zasedbo, ki se je posvetila tehničnemu death/thrash metalu, sestavljajo štirje člani. Po postavi zagotovo najbolj izstopa pevec, od katerega glede na njegovo fizionomijo nisem pričakoval nič drugega kot masiven growl, poleg pevca pa so oder zavzeli še bobnar, basist in kitarist. Začelo se je dinamično in se v tem slogu tudi nadaljevalo, vmes pa je četverica zmeraj znova skrenila s prvotne poti in nas popeljala po eni strani v včasih bolj tehnične, po drugi strani pa tudi bolj melodične vode. Všeč mi je bilo, da je zaradi ene kitare nekoliko več prostora namenjenega tudi bas kitari, katere proizveden groove je pri dveh komadih kar dobro izstopal, medtem ko je ta tudi sicer ves čas odmevala v prepoznavnem ospredju. Poleg kitare seveda. Tej bi predvsem med tehničnimi deli lahko na pomoč priskočila še druga kitara, saj so Postojnčani takrat zveneli bolj prazno. A niti ne preveč opazen slušni primanjkljaj je kitarist nadoknadil z ustrezno dinamiko na odru, s katero je nezmotljivo pokazal, kako zelo uživa v ustvarjanju glasbe v živo.

Sledili so prekmurski Srd. Ali bi moral napisati ljubljanski, saj menda vsi njegovi člani trenutno živijo v prestolnici? Bom preveril ob priliki in vam javim. Ali pa tudi ne, saj ni pomembno. Pomembnejša je okoliščina, da se je dvorana ob nastopu black metalcev in velikih poznavalcev poezije še večjega Srečka Kosovela najmočneje napolnila na ta večer. Za velenjsko publiko, ki jo je treba glede na videne in prepoznane obraze natančneje poimenovati kot vseslovensko publiko, očitno niso bili Čehi Malignant Tumöur glavna sila, ki jo je pritegnila v mesto knapov, temveč zasedba, ki se lahko pohvali s tem, da je letos skoraj dva meseca kot edini band delala družbo Shining na njihovi evropski turneji. Shining in Srd so se v okviru te turneje ustavili tudi pri nas, in sicer v kranjskem klubu TrainStation SubArt. Bežna primerjava obeh nastopov ne pove kaj dosti, kajti peterica na odru dejansko ni spremenila kaj dosti, njihov corpse paint pa se tako ali tako že od nekdaj razlikuje od klasičnega – Srd namreč nimajo radi bele barve na sebi. Pogled na predstavljene komade pa je po drugi strani že dosti bolj zgovoren. Ta je namreč takoj potrdil to, kar sem pred koncertom izvedel pri mizi z merchandiseom. Zasedba je namreč tik pred izdajo naslednika prvenca Smrti sel, zaradi česar je bila (natančno?) polovica nastopa posvečena ravno temu. Če se ne motim oziroma če se nisem uštel, je peterica zaigrala tri nove in dva stara komada. Med slednjima sta bila Smrti sel in Kupa trpljenja – komad, ki je namesto neslišanega Soči prevzel glavno vlogo. Zanimivejši pa so zagotovo bili novi komadi. Prvi se je začel z dolgim uvodom, instrumentalom z eno kitaro, katerega melodija se nato razvije v lajtmotiv celega komada. V drugem komadu je bilo veliko prostora namenjenega bas kitari, ki je proizvedla nadvšečno melodiko, ob kateri so zamigali predvsem ženski boki v dvorani. Z zadnjim novim komadom pa je band potrdil, da njihov drugi album ne bo več tako neposreden in lahek za ušesa kot prvenec. Toda vsekakor ne želim soditi albuma pred njegovo izdajo konec tega meseca.

Potem pa premor. Najdaljši tega večera. In posledično tudi zamuda. A ker noben band na ta večer ni imel neke dolge minutaže – Licence to Hate so igrali dobrih 35 minut, Srd dobrih 40 minut in Malignant Tumöur slabe tričetrt ure –, se vse skupaj vseeno ni zavleklo preko prve ure zjutraj. Polnoč pa je bila kljub temu za marsikoga ura, ko se je odločil, da se odpravi proti domu. Dvorana je bila temu primerno spet na pol prazna kot med nastopom metaličarjev iz Postojne, kar pa Čehe niti malo ni motilo. Skladno z videzom pravih old school metalcev (jeans jakna, pas iz metkov, bulerji, kavbojski klobuk oziroma sončna očala Burta Reynoldsa), ki se ne brigajo za nepomembne pristranske zadeve, so udarili hitro in močno. Zasedba je bila ustanovljena davnega leta 1991 in se je najprej posvetila grindcoru. Po številnih split izdajah in EP-jih je po 12 letih delovanja končno sledil prvi celovečerec Dawn of a New Age, ki pa sicer ni bil nič počasnejši kot viže na predhodnih izdajah, je pa vseboval več d-beat ritmov, saj se je band preusmeril v crust punk/heavy metal vode. In tam je tudi ostal do danes in v okviru tega delovanja ustvaril šest albumov, od tega nazadnje Metallista, s katerega smo že kot drugega slišali naslovni komad The Metallist in malo kasneje še Walk as We Talk. Sledili so še odličen Earthshaker, Overdose & Overdrive, metal himna We are the Metal in številni drugi, med njimi tudi Obssessed by Hell, ki so ga Malignant Tumöur posvetili bandu pri njimi: »eS.aR.Di.« Čeprav nas je basist enkrat nagovoril v svojem maternem jeziku, češ da se bomo tako ali tako razumeli, je očitno še za njih pretežko pravilno izgovoriti Srd. A poleg tega, da bujna gospodična, ki je prodajala njihov merch, ni mogla ponuditi večje majice od velikost M, je pa to tudi vse, kar jim gre očitati. Malignant Tumöur so ponudili odličen zaključek zelo prijetnega večera, za seboj pa pustili zelo zadovoljno in nasmejano publiko.

Po koncertu Malignant Tumöur je sledil še žreb dobitnikov dveh vstopnic za festival v Bohinjski Bistrici. Ker konca koncerta ni videlo kar veliko število izmed približno 80 obiskovalcev, je bilo treba izžrebati kar kakšnih 10 številk, da sta bili na koncu podeljeni obe festivalski vstopnici. Podobno kot v Velenju nas tudi tam čaka pestra mešanica zelo različnih metal bandov, ki bodo zagotovo skupaj z organizatorjem ponovno pripravili nepozabno vzdušje. A do takrat je še daleč, saj se je (tudi zame) novembrski koncertni cikel komaj začel. Se vidimo ta teden v Orto Baru na Kadilnici of Death!

SORODNE VSEBINE:
27. 3. 2017Winter Days Of Metal, 1. dan / Galerija
ZADNJE OBJAVE
Reportaža
21. 11. 2019
Rotting Christ / Moonspell
Reportaža
19. 11. 2019
Sacred Reich / Night Demon
Reportaža
18. 11. 2019
Mayhem / Gaahls Wyrd / Gost
Reportaža
12. 11. 2019
Asmodeus / Grob / Smrt
Reportaža
11. 11. 2019
Conan / Un / Sixes
Reportaža
4. 11. 2019
Official Winter Days of Metal Warm Up
Reportaža
2. 11. 2019
Dickinson: Politika je rock’n’roll za grde ljudi
Reportaža
1. 11. 2019
Deströyer 666 / Dead Congregation / Nocturnal Graves / Inconcessus Lux Lucis
KONCERTI & FESTIVALI
21. 11. 2019
Dome Of Rock Festival 2019
Rockhouse, Salzburg, Avstrija
21. 11. 2019
KoD: Decage, Licence to Hate, Nature
Orto Bar, Ljubljana
21. 11. 2019
Zero, Ultima
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
22. 11. 2019
Annihilator
Szene, Dunaj, Avstrija
22. 11. 2019
Svarunova noč XIX
Klub Jedro, Medvode
23. 11. 2019
Darkness Strikes: Mist, Teleport
KMKC Kompleks, Ravne na Koroškem