RECENZIJE
Sprva je bilo mišljeno, da bo po Lemuria in Sirius B najprej sledilo zaključno delo zastavljene trilogije, a Therion mastermind Christoffer Johnsson je to prestavil do naslednjega albuma; vmes ga je ponovno inspiriral svet run, oziroma natančneje eden izmed švedskih pionirjev njihovega odkrivanja, Johannes Bureaus in njegov mistični nauk gothic kaballah.
Therion ne bi bili Therion, oziroma Christopher ne bi bil Christopher, če tudi na tem izdelku ne bi upravičevali statusa ene najkreativnejših metal zasedb oziroma v primeru njenega vodje, komponistov v svetu trše glasbe. Med zadnjima albumoma Therion in Gothic Kaballah bi se seveda našlo še precej vzporednic, spet pa so v svoj zvok vpeljali nekaj novih elementov. Mešanje večih stilov je pri Therion že dolgo stalnica, pri Gothic Kaballah pa ob klasičnem heavy metalu vse večjo vlogo dobivata 70’s simfonični rock ter prog rock/metal, o ekstremnih metal zvrsteh seveda ni več duha ne sluha, zreducirana je pompoznost in mogočnost, ki sta jih do sedaj držala izdatnejša simfonika in zborovsko petje. Ta dva značilna elementa sta še prisotna, a v manjši meri, vseeno pa je Christopher uspel ustvariti dinamično in dramatično celoto, kar v nekaterih skladbah kot so Mitternacht Löwe, Gothic Kaballah, Son Of The Staves Of Time, T.O.F.- The Trinity, The Wand Of Abaris in Adulruna Rediviva še posebej pride do izraza. Na dramatiko skladb je odlično vplivala usmerjenost k štirim (oziroma petim, če se zraven šteje še bobnarja Petra) vodilnim vokalom Matsa Levena, Snowy Shawa, Katarine Lilje in Karin Fjellander, ki se ob podpori zborovskih vložkov intenzivno menjavajo med seboj. Moški vokalni del je bolj klasično metalsko usmerjen, medtem ko ženski tendira in prinaša nekaj gothic in rock feelinga. Manjšo prisotnost orkestracije pa delno nadomeščajo tudi 70’s klaviature v obliki zvoka hammonda in piščali (spominjajo na Jethro Tull). Dodelanost aranžmajev ostaja njihova kvaliteta, posebej privlačni so v zgoraj omenjenih skladbah, nekatere skladbe v srednjem delu so odigrane z manjšo intenzivnostjo in manj izrazitimi pasažami, tako da poslušalca bolj mirno popeljejo od enega do drugega veličastnega sklopa skladb.
Gothic Kaballah je še en v vrsti odličnih izdelkov te enkratne švedske zasedbe, ki odpira nova obzorja za njihov razvoj v prihodnosti.
Matjaž