REPORTAŽE

3. 12. 2018

Winter Days of Metal 2018.2, 1. dan

Dvorana Danica, Bohinjska Bistrica / 29. 11. 2018

Slaba dva tedna po ogrevanju v Velenju smo se odpravili na severozahodni del Slovenije, kjer nas je v športni dvorani Danica v Bohinjski Bistrici pri zunanjih zimskih temperaturah znotraj pričakal vroč oder našega drugega največjega (?) festivala Winter Days of Metal. Po drugi izvedbi februarja letos in naknadni anketi med udeleženci, v katerem delu leta si želimo dotični festival, so se organizatorji odločili, da tretjo edicijo ponovijo še v istem letu. Na ta način naj bi bilo laže bukirati bande, saj se ti konec leta bolj množično mudijo po turnejah kot nekaj mesecev kasneje. Tako kot sem bil s seznamom nastopajočih na drugi ediciji več kot zadovoljen (manj zadovoljen z okoliščino, da nekateri niso uspeli priti do Danice), me je ta tudi v tretje močno pritegnil. Tako kot februarja se je tudi tokrat vse začelo že v četrtek:

18.30 Atrexial
19.35 Paragoria
20.50 Skálmöld
22.20 Alestorm
00.00 Igorrr

Festival so odprli španski black/death metalci Atrexial. Možakarji, ki so lani izdali svoj prvenec in hkrati edini studijski material, igrajo hitro in melodično različico tega podžanra, ki se na prvo uho spogleduje s slavnimi Behemoth s Poljske. Nepoznavanje njihove nasičene glasbe rezultira v konzumaciji hrupa in kaosa.

Večer so nadaljevali prvi predstavniki domačega metala, in sicer death/thrash/groove metalci Paragoria. Zasedba, ki danes šteje pod različnimi imeni že več kot 13 let, je po nekaj letih premora letos ponovno začela z delovanjem. Menjava na bobnih bandu na podlagi videnega in slišanega ni škodila, bi pa vsekakor zasedbi, ki še zaenkrat v nahrbtniku s seboj nosi samo prvenec Decomposition of Mind, privoščil številčnejšo publiko.


Morda takšno, kakršno so imeli Skálmöld za njimi. Ti so že lani zavzeli vlogo malih zvezd prvega večera in to tudi več kot upravičili. Poleg pisanih zapisov na črnih majicah, tako mladih in starih poslušalcev, je glasno skandiranje in petje pesmi pričalo o tem, kako zelo so Skálmöld trenutno priljubljeni. V manj kot 10 letih je band izdal že pet studijskih albumov, vključno z zadnjim Sorgir, ki je manj kot dva meseca nazaj ugledal luč sveta. S tega je band seveda predstavil nekaj komadov, kakor tudi nekaj starih hitov, pri čemer pa so bile reakcije tako na ene kot na druge več kot pozitivne. Čeprav deluje viking/folk metal iz islandske hiše Skálmöld relativno znano, saj spominja na stanovske kolege Vintersorg, Mithotyn ali Korpiklaani, so njihove melodije in refreni očitno dovolj nalezljivi, da zagotovijo metalsko čago, ki popestri vsako pododrsko dogajanje.


S podobnimi besedami bi lahko opisal tudi nastop glavnih zvezd večera, in sicer Alestorm iz Anglije. Ob njih sem se prvič spotaknil letos poleti, ko so na glavnem odru madžarskega festivala Rockmaraton opravljali delo headlinerjev. Tako na Madžarskem kot tudi v Bohinjski Bistrici so uspeli kljub dobri predstavi zasenčiti predhodne nastopajoče. Mednarodno obarvana publika, med njimi tudi nekaj obiskovalcev iz Nemčije, ki jim je pevec Christopher Bowes namenil komad »o pitju piva in ubijanju Nemcev«, je bila skozi cel koncert vidno zadovoljna, organizator pa tudi, saj je bil že prvi, četrtkov večer tako dobro obiskan kot lani petek z največjimi imeni festivala. Če se bo trend nadaljeval, se bo vztrajnost organizatorja izplačala. Sicer pa po njihovem heavy/power metal v mojih ušesih zveni kot kakšen irski punk. Presodite sami:


Prvi dan so zaključili francoski posebneži Igorrr. Po kratkem uvodnem solo nastopu pevke, ariji, ki me je spomnila na petje Mine Špiler (Laibach), se je kvartet nato eden za drugim predstavil publiki in začel z eksperimentalnim drum ’n’ bass (black) metalom, kakršnega osebno ne pomnim pri nobenem drugem bandu. Njihov nastop sem si sicer predstavljal drugače, kajti nisem vedel, da v živo ne igrajo kitar – ja, res je, sem eden tistih, ki redko uporabljamo Youtube za take zadeve. A presenečenja sploh ne razumem negativno, saj je bil moj prvi stik s temi Francozi v živo posledično povsem pristen. Osebno bi si seveda želel več klasičnega muziciranja, kakršnega servirajo s komadi, kot sta ieuD ali Houmous, kajti čeprav me zanimajo različni žanri tudi izven metala, se nisem uspel navdušiti nad delom nastopa, ko je DJ izvajal svoje solo točke. Ta del glasbene kulture očitno res ni moja skodelica čaja. Sicer pa je bil nastop zanimivo vizualno podprt z meglo, neprestanim divjanjem stroboskopa in polblaznim poplesavanjem pevke, medtem ko se je pevčev performans gibal med mirnim opazovanjem in norim headbanganjem. Po eni uri tako nisem vedel, ali naj bom navdušen ali ravnodušen. In še zdaj ne vem.

Fotogalerija
Ogled fotogalerije
SORODNE VSEBINE:
27. 3. 2017Winter Days of Metal 2017 / Reportaže
ZADNJE OBJAVE
Reportaža
2. 5. 2019
The Iron Maidens / SkyEye
Reportaža
1. 5. 2019
Dark Easter Metal Meeting 2019, 2. dan
Reportaža
30. 4. 2019
Dark Easter Metal Meeting 2019, 1. dan
Reportaža
23. 4. 2019
Sleep / Cojones
Reportaža
5. 4. 2019
Sólstafir
Reportaža
12. 3. 2019
Omega Diatribe / Morost
Reportaža
22. 2. 2019
Francetova Kulturno Umetniška Ropotarnica
Reportaža
19. 2. 2019
Extreme Smoke 57 / Vulvathrone / Drobovina
KONCERTI & FESTIVALI
22. 5. 2019
Blackoutt
Mladinski center Gornja Radgona
23. 5. 2019
Cutterred Flesh, Poppy Seed Grinder, Blood Up, Maskardh
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
23. 5. 2019
Domorodni četrtki: Monstrumental
Gala Hala, Metelkova, Ljubljana
23. 5. 2019
Electric Octopus, Psihadelični Profesorji Bluesa, Blackoutt
Koncertna dvorana Rog, Ljubljana
24. 5. 2019
Ambra predstavlja album COR
Orto Bar, Ljubljana
24. 5. 2019
Kramp Fest 2019
Bajer, Godovič