REPORTAŽE

11. 3. 2015

Marduk / Belphegor / Bliss of Flesh / Krysantemia

Mostovna, Nova Gorica / 8. 3. 2015

»Dan žena (originalno »Dan delovnih žena«) je mednarodni praznik žensk, ki ga v približno 100 državah praznujejo vsako leto 8. marca. Je dan praznovanja ekonomske, politične in socialne enakopravnosti in dosežkov žensk, praznujejo pa ga predvsem v bivših komunističnih in socialističnih državah.« Vsem obiskovalkam nedeljskega ekstremnega black metal dogodka v Mostovni (Nova Gorica) želim naknadno izreči čestitke ob dotičnem prazniku. Ker predstavnic nežnejšega spola sploh ni bilo malo, sem mnenja, da se to tako spodobi.
Sicer pa to sploh ni bil prvi koncert ekstremne metal glasbe, ki sem se ga na ta dan udeležil v zadnjih letih. Z najmlajšim koncertnim dogodkom je verjetno tematsko najtežje splesti vzporednice z omenjenim praznikom, morda še težje z Mayhem, ki so se na taisti dan leta 2008 ustavili na Dunaju, a zagotovo najlažje s Kanibali, ki z naslovi, kot so Fucked with a Knife ali Stripped, Raped and Strangled kar kričijo po tovrstni zlorabi. Toda ne glede na »tematsko (ne)povezanost« se je nedeljski koncert švedskih esktremnežev vpisal v osebne anale najboljših koncertov. In slednje sploh ni tako enostavno pri bandu, katerega število ogledov v živo se danes že vrti v dvomestnem območju. Zakaj je temu tako, boste zvedeli takoj, prej pa namenjam še nekaj besed ogrevalcem večera.
Prvi so nastopili italijanski Krysantemia. Glede na to, da se je koncert odvil v Novi Gorici, je bilo povsem logično pričakovati, da bo nastopil vsaj en italijanski band. In roko na srce, izbor je že marsikdaj izpadel dosti slabše. Žanrsko nekompatibilnost na stran, peterica je ponudila mešanico death in thrash metala, ki je bila dovolj nalezljiva, da je kljub nepoznavanju zasedbe iz okoli četrtine dvorane izvabila ritmično gibanje v taktu glasbe. Krizantemin metal je dokaj melodičen, včasih malo potegne na metalcore in začinjen s praznimi kitarskimi solažami.
Povsem drugačno zgodbo/glasbo pišejo Bliss of Flesh, ki so tako žanrsko kot tudi ideološko dosti bolj ustrezali glavnemu bandu večera. Francozi so namreč takoj s prvim komadom pokazali, da z njimi ni heca, da so zlobni, hitri in brutalni. A ker vedo, da zlobni, hitri in brutalni hitro postanejo dolgočasni in nezanimivi, so se naučili spretne uporabe dveh kitar in tako proizvajajo dokaj všečne dvoglasne melodije. Le pri solažah še imajo dosti prostora za izboljšave.
Kot »mali« headlinerji večera so se definitivno izkazali naši severni sosedje Belphegor. Čeprav se Avstrijci z lani izdanim studijskim albumom Conjuring the Dead v Sloveniji še niso predstavili, se temu niso posebej posvetili. Njihov izbor komadov je bolj temeljil na načelu »best of« kompilacije, kar je zagotovo zadovoljilo največje prvržence v dvorani, ki so dobršen del nastopa divjali v mosh pitu. Grajenje blasfemične atmosfere se je začelo z relativno dolgim uvodom, »koreografsko« postavitvijo članov banda na svoja mesta in nato nadaljevalo s črnomašnimi/latinskimi nagovori Helmutha kot povezovalna nit med posameznimi komadi. Po dobrih štiridesetih minutah je bil rezultat zadovoljna in nasmejana publika, zadovoljen in hvaležen band in določena stopnja pozitivne utrujenosti pred glavnim bandom večera.
Setlista Belphegor: Feast Upon the Dead, In Blood - Devour This Sanctity, Gasmask Terror, Impaled Upon the Tongue of Sathan, Black Winged Torment, Belphegor - Hell's Ambassador, Rex Tremendae Majestat is, Lucifer Incestus, Conjuring The Dead, Bondage Goat Zombie.
Nekdaj najbolj prepoznavni častilci hudiča in danes raziskovalci ljudi in dogodkov, povezanih z drugo svetovno vojno, so s pričetkom nastopa ob enajsti uri naznanili, da ta ne bo trajal veliko dlje kot eno uro, saj naj bi bil dogodek pod streho okoli polnoči. Na koncu je dejansko bilo tako, a nikakor si predhodno ne bi mislil, da me bodo Marduk v enajsto tako zelo navdušili. Medtem, ko sem si ob koncu njihovega nastopa skupaj z Immolation leta 2012 želel le, da se naslednjič ponovno vrnejo s kakšno zanimivo predskupino, sem glede tega spremenil mnenje zaradi njihovega aktualnega albuma Frontschwein. Tokrat Marduk torej niso pripotovali s supportom, ki bi močno pritegnil, čeprav Belphegor svojega dela sploh niso opravili slabo, temveč so s seboj pripeljali svoj najboljši album po zelo, zelo dolgem času. No, v bistvu ga Švedi niso pripeljali s seboj, saj je bil ta na zadnji datum prvega dela promocijske turneje razprodan. A toliko bolj je album živel v živo na odru, ko se je kot glavna rdeča nit vrtel okoli predstavljenega repertoarja. Seveda je manjkala marsikatera klasika, a v okviru šestdesetminutne predstavitve novega albuma pač ni mogoče širše predstaviti trinajstdelne diskografije. Kljub vsemu smo bili deležni komadov iz Those of the Unlight, Opus Nocturne in Panzer Division Marduk. Ob tako fenomenalnem albumu, kot je Frontschwein, me sploh ne skrbi več, da bi letošnja ponovitev videnega in slišanega v okviru festivala avstrijskega Kaltenbach Open Air lahko izpadla dolgočasno.
Setlista Marduk: Frontschwein, The Blond Beast, Slay the Nazarene, The Levelling Dust, 502, Wartheland, Into Utter Madness, Blackcrowned, Cloven Hoof, Burn My Coffin, Warschau, Afrika, Sulphur Souls.

SORODNE VSEBINE:
26. 2. 2008Nile, Grave, Belphegor / Novice
1. 3. 2007Marduk / Novice
6. 3. 2003Belphegor / Novice
10. 10. 2013Marduk / Novice
ZADNJE OBJAVE
KONCERTI & FESTIVALI
22. 10. 2019
A Pale Horse Named Death, Molybaron, Angor, Chaos Inside
Viper Room, Dunaj, Avstrija
24. 10. 2019
KoD Extra: Hangar 55, Deep Down Bellow, Old Bridge Cartel
Orto Bar, Ljubljana
24. 10. 2019
Parasol Caravan, Savanah, Minus Green
Arena, Dunaj, Avstrija
25. 10. 2019
Metalsteel
Kavarna Sotočje, Medvode
25. 10. 2019
BlackBoxRed, Hoba
Mladinski center Postojna
25. 10. 2019
Deströyer 666, Dead Congregation, Nocturnal Graves, Inconcessus Lux Lucis
Orto Bar, Ljubljana