REPORTAŽE

27. 11. 2013

Death To All / Obscura / Darkrise

Szene, Dunaj, Avstrija / 16. 11. 2013

Začelo se je z mednarodnim prevozom na Dunaj, družbo sta nama s Kajo delala Nemec in Mehičanka. Štartali smo dokaj zgodaj, saj sem bil dogovorjen za intervju z Obscuro že ob 17h. Morda je bila kriva uporaba angleščine v avtu, da smo bili angleško točni v Szenu, točno ob 17h. Poleg naju s Kajo in organizatorjev je bil na prizorišču še nek Hrvat, ki se je na Dunaj vozil več kot šest ur z vlakom. Nosil je ogromen narhbtnik, v njem pa obilico naslovnic zgoščenk in ostalih ustreznih zadev, vrednih avtograma. Prosil me je, naj ga slikam s Stevom DiGiorgijem, nato se je od sreče skoraj zjokal. Pokazal mi je plen – podpisano praktično celotno diskografijo od Death, Cynic in ostalih zadev, v katerih je sodeloval DiGiorgio. Zatem me je čakala Obscura, rekli so, da imajo ravno tonsko vajo, da naj še malo počakam z intervjujem, v zameno so mi ponudili pivo, čaj, kavo, sok, pač karkoli želim. Živčen od navdušenja sem seveda izbral pivo. Po nekaj požirkih me je Steffen povabil v backstage in intervju se je začel (če vas podrobno zanima, o čem smo se pogovarjali, preberite intervju). Po sproščenem pogovoru sem imel še ogromno časa do nastopa prve skupine, Darkrise, zato sem malo skakal po backstagu in si ogledoval klub. Vsi so bili zelo sproščeni – tudi ko sem se prosto gibal in vzel zadnje pivo (bili sta samo dve, ostalo pa v glavnem sadje in zelenjava), mi nihče ni težil. Tudi Paul Masvidal je čisto navaden človek, ki mu omaka od hamburgerja kaplja po rokah, ko ga jé. Steve mi je celo pomagal izbrati majico in pulover pri merchendise štantu. Bolj pozitivnega vzdušja med bandi in nasploh še nisem doživel, vsi so me obravnavali, kot da sem del osebja ...
Ob osmi uri so na oder prišli Darkrise. Švicarska skupina, ki sicer obstaja že dlje (1998) kot npr. Obscura (2002), a se jim zgleda še vedno ni uspelo prebiti med vidnejša imena metala. Razloge iščite sami, jaz bi kot krivca dal klišejski (brutalni) death metal, ki ga danes preigrava že preveč bandov. Nimajo tistega prepoznavnega zvoka, da bi človek v poplavi izvajalcev rekel: »Aha, to so pa Darkrise!« A so vsaj predani glasbi, ki jo imajo radi. Publika še ni bila najbolj zainterisirana, dvorana, ki sprejme po grobi oceni 500 ljudi, je bila zapolnjena približno do polovice. Prve vrste so bile kljub temu že dovolj glasne, da so dajale motivacijo fantom na odru. Zaradi Kajine takratne odsotnosti v klubu sem moral sam prevzeti delo fotografa. To delo sem opravljal prvič, zato sem bil popolnoma osredotočen na slikanje in nimam pojma, katere pesmi so fantje igrali. Rečem lahko samo, da se je skozi objektiv videlo dokaj prepričljivo.
Drugi so na oder prišli, zdaj že moji prijatelji, Obscura. Na srečo se je tudi Kaja že vrnila v klub in prevzela delo fotografinje, zato sem se lahko končno osredotočil na dogajanje z najboljšim možnim objektivom in snemalnikom zvoka – svojimi očmi in ušesi. Iz zvočnikov so zadoneli prvi toni pesmi Anticosmic Overload in publika je začela noreti. Med pesmimi je Steffen s publiko komuniciral v (razumljivo) tekoči nemščini, zato me je v smeh spravil pogovor za mojim hrbtom v slovenščini, češ kako to, da ti Švedi na odru znajo tekoče nemško. Sem omenil, da je bilo v klubu veliko Slovencev? V bistvu je bila cela bivša Avstro-Ogrska; slišal sem še »děkuji« Čeha, ki se je zahvaljeval za pivo, varnostnik pa me je prosil, naj kot Slovenec preverim, če pogovor tiste skupine tam zadaj poteka v slovenščini ali slovaščini. Bila je slovaščina. Po tretjem komadu je Steffen oznanil, da imajo tradicionalno tehnične probleme, zato je med čakanjem rekel basistu Klausenitzerju, naj medtem zaigra bas solo. Ta ga je debelo gledal, nato pa v smehu le spacal nekaj tonov. Mojstrov ne preseneti nič, tudi danes so dajali vtis, da tehničnih težav v resnici sploh ni bilo, da je le zrežiran šov. Publika je že kazala več zanimanja za dogajanje na odru, začeli so se prvi mosh piti in bolj frekventno čupanje. Slišali smo tudi novo pesem, ki se bo nahajala na novem albumu, pesem Imaginative Soul. Vsak spodoben koncert Obscure se konča s Cosmic Flow, tudi na Dunaju ni bilo drugače. Klasično prepričljiv nastop. Ni čudno, saj sem iz prve roke videl, kako se fantje sproščajo pred nastopom – kava ali vroč čaj in South Park. Nič alkohola ali drog? »Ne«, je odgovoril Steffen. »Igramo takšno glasbo, da moramo biti osredotočeni na igranje«.
Setlista Obscura: The Anticosmic Overload, Incarnated, Imaginative Soul (nova pesem), Septuagint, Ocean Gateways, Vortex Omnivium, Centric Flow
Ko je ura odbila deset, so se ugasnile luči. Za bobne se je nevidno usedel Sean Reinert in začel igrati uvod v Flattering Of Emotions. Folk je začel vzklikati »Chuck! Chuck! Chuck!«. Na oder so prišli še ostali (upam, da je vsem znano, da Death trenutno sestavljajo ljudje iz obdobja albuma Human, ki so, razen Steva DiGiorgija, vsi v bendu Cynic) – Paul Masvidal, Steve DiGiorgio in Max Phelps. Slednji je predstavljal »nadomestek« Chucka. S tem mislim predvsem kitaro (BC Rich) in dolge, skodrane, temne lase. Videti je bilo, da je publiki vseeno, da se vsi zavedajo, da je to, prej kot kaj drugega, poklon Chucku in njegovemu delu. In res je bilo tako – po pesmi Cosmic Sea, med katero se je na sredi pesmi DiGiorgio igral s svojim basom in efekti, se je iz zraka spustilo platno, na katerem so bile slike in video posnetki Chucka – od otroštva do poslednjih nastopov. Po dvorani je brez premora odmevalo kričanje »Chuck! Chuck! Chuck!...« Ko se je njegovo življenjsko delo odvilo do konca, se je začel Zombie Ritual in preglasil krike. Očitno je publika vedela, da se bliža konec, zato je pospešila tempo – vidna je bila predvsem večja frekvenca crowdsurfinga. Pri pesmi Spirit Crusher se je kot vokalist vrnil na oder Steffen Kummerer v družbi bobnarja Grossmanna (ki je poleg Spirit Crusherja odigral še Crystal Mounitan). Nato so zapustili oder. Nisem verjel, da je konec, z mano se je strinjal tudi sogovornik, ki je trdil, da bodo odigrali še Bite The Pain. A ni bilo ravno tako. Po vrnitvi na oder smo slišali Lack of Comprehensison. Kot popestritev je Phelps predstavil navodila za igro »capture the flag«; na oder pred bobne je postavil majico z motivom Chucka in rekel, da majica predstavlja zastavo in naj jo poskušamo ujeti, prek varnostnikov. To je sprožilo človeški val na oder in po manj kot dveh riffih je majica že padla v roke najhitrejšemu srečnežu. A to ni ustavilo navala na oder. Nekdo je velikodušno na isto mesto odložil svojo majico in dal publiki novo zastavo, za katero se je bilo vredno boriti. Borba se je končala med Pull The Plug, ki je bila na žalost končna pesem. Spet so šli fantje iz odra. Nato je bilo res konec. Nismo dočakali Bite The pain, a nenazadnje je to bila turneja z zasedbo iz obdobja Human in je bilo pričakovano. Odličen zaključek, čutiti je bilo pozitivno energijo z vseh strani – publike, bendov, organizatorjev. Nekakšen občutek, da s(m)o vsi vedeli, zakaj smo bili takrat tam ...
Nimam besed, da bi opisal koncert, bilo bi pa tudi greh, če se ob takšni glasbi ne bi prepustil čustvom in bi le dokumentiral setliste in zvok in ostale banalne zadeve. Kakorkoli, s pomočjo interneta sem si uspel osvežiti spomin. To je bilo torej to, vožnja vredna štirih ur in gneče na Dunaju. Mogoče bo podobna zadeva kdaj posvečena Jeffu Hanemannu, kdo ve?
Setlista Death To All: Flattening of Emotions, Leprosy / Left to Die, Suicide Machine, In Human Form, Spiritual Healing / Within the Mind, Cosmic Sea, video – poklon Chucku Schuldinerju, Zombie Ritual / Baptized in Blood, Together as One, Crystal Mountain, Spirit Crusher, Lack of Comprehension

Fotogalerija
Ogled fotogalerije
SORODNE VSEBINE:
21. 10. 2008Obscura / Novice
ZADNJE OBJAVE
Reportaža
10. 9. 2019
Soen / Wheel / The Price
Reportaža
5. 9. 2019
Kaltenbach Open Air 2019, 3. dan
Reportaža
3. 9. 2019
Kaltenbach Open Air 2019, 2. dan
Reportaža
2. 9. 2019
Kaltenbach Open Air 2019, 1. dan
Reportaža
29. 8. 2019
Črna Šagra: Dekadent / Grob / Chains
Reportaža
23. 8. 2019
Metallica / Ghost / Bokassa
Reportaža
9. 8. 2019
MetalDays 2019, 5. dan
Reportaža
8. 8. 2019
MetalDays 2019, 4. dan
KONCERTI & FESTIVALI
16. 9. 2019
Putrid Pile, Vulvathrone, Anime Torment
MIKK klub, Murska Sobota
16. 9. 2019
Malthusian, Suffering Hour
Mladinski center Postojna
17. 9. 2019
KŠ X: Deafheaven, Touché Amoré, Portrayal of Guilt
Kino Šiška, Ljubljana
17. 9. 2019
Mgła, Martwa Aura, Dagorath
Orto Bar, Ljubljana
17. 9. 2019
Lvmen, Seul Ocean
Klub Gromka, Metelkova, Ljubljana
18. 9. 2019
KŠ X: The Curse of Valburga (ljubljanska premiera)
Kino Šiška, Ljubljana